Thursday 4 December 2014

Buku-buku dan kombo Disember


Pencapaian Peribadi 2014

Assalamualaikum semua.Sangat bahagia tiba ke bulan Disember.Menyemak semula tahun 2014.Pencapaian dan jatuh bangun selama setahun.Yang saya amat syukuri saya dapat menembusi pasaran buku yang saya tak pernah jangka sebelum ini.Perkara kedua,bertukar kerjaya daripada aircraft maintenance engineer menjadi work-at-home-mum dengan pencapaian memberangsangkan.Yang paling bermakna,dapat mengajar anak al-quran.Kaching!Didoakan menjadi pencen kubur yang berterusan hasil daripada menjara anak membaca quran.Amin.

Buku Paling Laris November 2014

CATATAN MAT LUTFI.Tak lain tak bukan buku adik kita nun jauh belajar di negeri orang.Jom layan sikit promo beliau di youtube.

Mari tengok feedback customer yang membeli dari saya ye.Mostly adik-adik universiti.Tak kurang remaja purba 3 series macam kami.Tak kurang jugak yang dijangkiti gelak kohkohkoh!Jom tengok
Adik-adik universiti

Feedback di Instagram.Follow @littlemunas
Yes we are 30s and still enjoying the book
Cukup pasal Mat.Jom lihat kombo terbaru.

Kombo Puteh Press

Mat lutfi& The Other Side Of the Coin RM50

The Other Side of The Coin

With any one way of looking at something in life, there will be a different way or different ways of looking at it."
"The Other Side of the Coin" offers an alternative perspective into topics such as identity, love, education, community, and self-worth. These are only a few essential topics that we need to look into, refine, and do a societal self-reflection on. There is more than one side to any coin. It means that with any one way of looking at something in life, there will be a different way or different ways of looking at it.
"Everyone can inspire. You do not need to do everything to please everyone. You just need to know what talent is suitable for you."  
AIMAN AZLAN
Aiman Azlan is, among other things, a video blogger who makes videos on Youtube and a blogger who writes on his blog www.aimanazlan.com. He graduated from University of Toronto, Canada with a degree in Biology and Psychology. He now spends his time traveling across Malaysia and beyond as a freelancer public speaker, speaking to people, especially the youth, on various topics. His aim is to motivate and inspire people to become a better version of themselves, realizing their full God-given potentials.
AMEEN MISRAN
'Abdul Muhaimin Misran or known as 'Ameen Misran' is a passionate lover of the arts and literature. His fiery spoken word poetry performances are designed to captivate the audience. Ameen Misran is a former student of Ma'had Attarbiyah Al-Islamiyyah (MATRI). He holds a bachelor's degree in English Language and Literature (BENL) from International Islamic University Malaysia (IIUM). Ameen Misran is a writer (www.langitilahi.com). journalist and spoken word artist.

Harga RM25

Catatan Mat Lutfi

Jelasnya, Matluthfi berasal dari Utara. Walaupun sebilangan masyarakat memuji beliau kerana tidak lupa daratan atas pengekalan dialeknya, Matluthfi tahu perbezaan antara tidak lupa daratan dan tidak pandai berenang.
Apabila seseorang itu bertanyakan tentang usia, Matluthfi tahu soalan itu bukan daripada seorang peminat sejati; ataupun kemungkinan juga daripada seorang yang tidak pandai mengira kerana 'Matluthfi90', duh.
Matluthfi mula terkenal apabila video Mother's Day beliau di Youtube menjadi viral. Mak Matluthfi tidak gembira dengan berita ini kerana merasakan Mother's Day haram. Mak Matluthfi berkata, "Mother's Day bukan hanya sehari, tetapi hari-hari adalah Mother's Day."
Matluthfi merasakan mak beliau demanding kerana mahukan video pada setiap hari.
Di kala teman-teman sebayanya sibuk membina badan, Matluthfi sibuk membina jamban di Curtin University. Pada setiap kali Matluthfi berasa tertekan dengan kuliahnya, Matluthfi akan mengurut dada dan cuba mendapatkan inspirasi daripada Alumni yang telah berjaya mendapat Ijazah Doktor Falsafah dari sana - Datin Sri Rosmah Mansor.
Berkat sokongan daripada rakyat Malaysia, Matluthfi telah dikurniakan beberapa anugerah seperti Shout Aloud Award, Digi WOW Award, dan Vlogger Terbaik daripada suami Alumni. Tetapi, anugerah yang paling dihargai oleh beliau adalah anugerah untuk berfikir dan menulis.
Dengan itu, lebih ramai yang boleh membaca...
...dan harapnya berfikir.
 Apa guna anugerah jikalau tidak dikongsi, bukan? :)
Harga RM25

30 Hari Mencari Tuhan


"Kadangkala, petunjuk sudah ada. Dekat dan bukannya jauh dari kita. Tinggal tidak pernah kita bernafsu untuk menyelaknya. Lantas kita rugi setelah mempersiakannya."
Buku Untuk Kita Pendosa: 30 Hari Mencari Tuhan yang dikarang, bukanlah kerana kita hanya perlu mencari Tuhan dalam masa 30 hari. Bukanlah juga kita pasti akan bertemu Tuhan dalam masa 30 hari. Ia hanya tajuk yang dipilih, kerana dalam masa sebulan, kita mempunyai sekitar 29 hari hingga 30 hari (bulan Qamariah), dan mungkin dalam kesibukan kita mengharungi arus kehidupan, dapatlah kita luangkan sebulan untuk memulakan sebuah pencarian yang penting dalam kehidupan kita. Buku ini juga diletakkan sebagai buku kedua dalam siri Untuk Kita Pendosa, kerana ia adalah refleksi yang baik untuk kita semua, manusia yang berdosa. Kita berani melakukan dosa, mungkin kerana kita terlupa hakikat hidup kita ini ada Tuhan. Kita juga mungkin berani melakukan dosa, kerana kita tidak tahu yang kita punya Tuhan. Lantas buku ini kembali mengingatkan kita pada hakikat tersebut, di samping berusaha membawa kita untuk lebih kenal dengan Tuhan.
Buku ini masih dalam kategori santai. Tidak terlalu berat. Ia sekadar sebuah riadhah fikri, untuk kita melakukan lebih refleksi terhadap diri sendiri, serta mengajak para pembaca memulakan pencarian masing-masing terhadap kebenaran Tuhan yang mereka percayakan selama ini. Mungkin buku ini lebih berorientasikan Allah sebagai Tuhan, kerana ditulis oleh seorang Muslim. Namun kita perlu bertanya kepada diri masing-masing, “Sejauh manakah aku mengenal Allah s.w.t.?” Persoalan itu akan membuatkan kita memulakan sebuah kembara pencarian. Dan keyakinan itu adalah, orang yang mencari, dia akan dapat melakukan peningkatan pada kehidupannya.
HARGA RM18

DIAgnosis



“Setiap DIAgnosis itu hakikatnya datang dari DIA. Doktor hanya perantara.”
Kalau mahu jadi DOKTOR sebab mahu:
1) Kaya
2) Bergaya
3) ’Glamour’
4) Rasa ‘Superior’
Lupakan serta merta. Kuburkan cita-cita mahu jadi doktor segera. Masih banyak kerjaya lain yang dapat berikan kamu semua di atas, bukan kerjaya kedoktoran.
Ini kerjaya yang akan buat kamu rasa betapa dengkelnya ilmu manusia dan betapa hebatnya kuasa Dia. Ini kerjaya yang boleh  buat kamu lebih hargai setiap degup jantung manusia kerana ia mampu berhenti tiba-tiba, pada bila-bila masa. Ini kerjaya yang boleh buat kamu terpaksa korbankan banyak perkara yang kamu mahu di dunia (antaranya cinta) kerana mahu menyelamatkan nyawa.
Maka kerana itu DIAgnosis tercipta untuk memberi inspirasi dan pengajaran bukan hanya pada doktor, bakal doktor atau semua yang berkerja dalam bidang perubatan tetapi juga disasarkan pada semua lapisan masyarakat.
Penulis: Dr. Anwar Fazal (MD), Dr. Muhammad Aizzat Othman (MD) & Dr. Azah Isa (MBBS)
HARGA RM20

Dracula Versus AlFateh


Nama Dracula sering disebut-sebut. Sangkaan kita, nama ini hanyalah cerita. Dongeng Barat yang direka-reka.
Siapa sangka yang Dracula memang benar-benar wujud? Lebih menakjubkan, Dracula ini pernah hidup sezaman dengan sultan yang namanya selalu disebut, Sultan Muhammad Al-Fateh.

Dalam buku ini, ada banyak fakta yang mengejutkan. Antaranya: 
1. Dracula adalah antara musuh paling ketat Sultan Al-Fateh.
2. Dracula pernah berkawan dan tinggal bersekali dengan Sultan Al-Fateh.
3. Tidak seperti yang digambarkan dalam filem Dracula Untold, Al-Fateh tidak dibunuh Dracula.
4. Wujudnya watak bernama Radu, adik-beradik Dracula yang banyak membantu Kerajaan Uthmaniyah.
5. Radu adalah pemburu Dracula, seolah-olah watak sebenar yang menginspirasi Van Helsing.

Dracula vs Al-Fateh adalah buku fakta, berasaskan kajian ilmiah.
84 muka surat BERWARNA
Harga RM19

Untuk order dan pembelian terus whatsap ke 017 223 5362 atau TELEGRAM ID ; littlemunas






No comments:

Post a Comment