Tuesday 26 November 2013

Friday night with kids

Saya adalah fan Learn with Play at home . Hujung minggu lepas saya terinspirasi lihat gambar ni. Sebab saya tahu,anak saya selalu buat aktiviti ni di playgroup.


So, my plan was to spend her Friday night with this activity.Mungkin nampak macam boring bagi kita.Tapi dengan dorongan dan pujian dari kita..siapa tahu.Kita sedang mengembangkan motor-skill,confident,jati diri dan emotional EQ mereka.

Mula-mula saya belikan kertas warna dan gam.Kertas putih boleh pakai kertas terpakai je.Gunting mengikut size dan bentuk.Kemudian bagi sahaja gam buat si kecil.Biar dia letakkan sendiri gam di mana yang dia suka.

Kemudian minta dia lekat-lekat bentuk dan warna dia suka.Puji perbuatannya. Mengikut tahap anak masing-masing,boleh minta dia lekatkan mengikut warna,kemudian bentuk...akhirnya bentuk dan warna.

Perbualan saya dan anak malam itu, "where is blue-circle?", "where is red-triagle?" sangat mudah.Kemudian dia sendiri yang cakap,kalau babanya balik,mesti baba puji dia.Mak aih...over confident! Tak pe,bagus2 =)

Dan hasilnya...Jom cuba!


No comments:

Post a Comment