Friday 21 June 2013

Aktiviti petang di Denai Alam Recreational Club - Episod 1

Aktiviti hujung minggu
Antara tempat yang kami suka mengisi waktu petang yang senggang adalah di DARC (Denai Alam Recreation Club). Terletak bersebelahan sahaja 'residential area' Denai Alam.Weekend lepas suami saya membawa si kecil ke sana untuk melihat-lihat kuda. Pergi ke bahagian "joy-ride" beratur orang menunggu giliran "joy-ride". Sebagai ahli, percuma "joy ride" pada bila-bila masa. Tetapi bagi bukan ahli bayaran RM10 dikenakan untuk 1 sessi. Bolehla.. untuk merasa naik kuda, semasa saya mencuba "joy-ride' sebelum disahkan mengandung dulu. Memang 'excited' sangat.Terus saya mendaftar 'membership' (RM180/setahun/sekeluarga). Size kuda besar untuk orang dewasa, dan 'pony' untuk kanak-kanak.
Ready with her riding gear (kononnya!)
Minggu lepas,tiba-tiba anak saya yang baru berusia 2 tahun berkata 'nak naik kuda,nak naik kuda..'. Sudah!Berminat pulak.Apalagi, suami saya naik bersama-sama dengan si kecil tu la..Kagum,sebab dia berani.Kemudian, selang 2 hari anak saya demam.Pagi-pagi lagi dah minta 'nak naik kuda..nak naik kuda'. Jadi petang itu, bila keadaannya kembali sihat,saya bawak dia ke sana.Kali ini dia naik 'pony' sendirian.

Feeling good.

Kena bagi semangat di sebelah
Selain banyak aktiviti untuk orang dewasa juga, ada sangkar arnab,merak dan kura-kura. Jadi semestinya haiwan-haiwan ini tarikan utama kanak-kanak. Terdapat aktiviti memberi makanan kepada kuda. Iaitu lobak merah, sepaket RM5. Jadi pekerja 'stable' akan bawa anda untuk memberi makanan kepada kuda. Memang sangat memberi pengalaman baru untuk anak. Biarkan si kecil merasainya dan buka seluas-luas ilmu untuknya.Selepas 'joy-ride' kami bawa si kecil bermain trampoline. Sampai jumpa lagi
Teruja tengok arnab-arnab comel. Bersebelahan sangkar arnab ada sangkar burung merak.Sempat kami tengok telur burung merak, agak besar sedikit dari telur itik.

Pandangan tempat latihan
Hoarse stable: ada kemudahan memberi makan kuda kepada pengunjung.
Website rasmi DARC : http://www.darcsel.com.my/
DARC dalam siri KEMBARA : http://www.youtube.com/watch?v=C9cv0mvOibM

1 comment:

  1. Founded in 2017, 카지노사이트 the Atlanta United FC is the most recent professional sports activities franchise in Atlanta

    ReplyDelete