Saturday 20 October 2012

Me at Seminar SoHoIBU

Location : ALIM KIDS BOOKSHOP, USJ
Pada 6/10/2012 saya telah menyertai satu seminar yang sangat menarik iaitu SEMINAR SOHOIBU. SOHO bermaksud Small Office Home Office. So gabungkan dengan IBU...yeah you got it right!

Objektif SoHoIBU ni adalah memberi keyakinan, exposure dan guide untuk ibu2 yang ada menyimpan hasrat berpindah tempat kerja, ke rumah. Di sini, perkara yang paling saya ingat sekali, we are not resigning untuk duduk rumah, we are shifting our carrier and our workplace. From the actual office to home office. So WAHM (work at home mom) tak perlu malu mengaku kat kawan,sedara mara and si penyibuk yang kita 'berhenti kerja..jaga anak', You can just proudly say i am sellling blablabla and my office at eg. Shah Alam. tak perlu mention  kecik,kat rumah je or any word that make you down.

Tapi my personal view, as a person yang dah mula berniaga, semua ibu2 yang diam dah resign atau tak tapi nak ilmu dan determine to work from home must attend this seminar. Di seminar ni juga membuka minda saya yang,bukan saya sorang je yang kerja teruk..orang lain pun sama. Semasa sesi ice braking dapat tengok ibu2 dari pelbagai latar belakang kerjaya, yang dah berhenti kerja, yang merancang untuk berhenti dan yang dah setahun berhenti.Semua dengan tujuan yang sama, nak menuntut ilmu membuka perniagaan di rumah.

In November I'll be joining their Coaching Program =) . Insyaallah will update soon.

For more information about SoHoIBU, CLICK HERE!  

2 comments:

  1. Wow!!! Sangat menarik...about sentence yang kata jangan mention something yang buat kita sendiri rasa down...wow....itu sangat2 motivating. Tuan rumah..I'm a proud WAHM too...nanti kalau ada new seminar, boleh la tolong inform ye...terima kasih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis bulan January ada lagi coaching untuk SOHO ibu ni.Kalau sis berminat boleh setai di sini ; http://www.facebook.com/SoHoIBU

      Delete